/ Разделы сайта / Наркомания и алкоголизм / Наркомания / Как помочь страдающим от недуга пьянства и наркомании?
3 сентября, 2008
Источник: http://orthodox.etel.ru/
Едва ли не за каждым богослужением возносятся в наших православных храмах молитвы за одержимых страстию винопития, служатся молебны и акафисты. И — по немалому числу верных свидетельств — не тщетны в своем уповании остаются матери, жены, дети, взывающие ко Господу об исцелении дорогих им людей.
Но глубокая нравственная оценка свидетельствует, что страшная волна безудержного, беспробудного пьянства в нашей стране вздымается все выше. Страсть к вину, охватившая добрую половину православного населения России, стала без преувеличения национальным бедствием. Это беда как отдельных людей, так и всего общества. Вот как пишет святитель Тихон Задонский о всепагубном действии пьянства: «Оно порождает ссоры, драки с последующими кровопролитиями и убийствами, сквернословие, кощунство, хулу, досады и обиды ближним. Оно приучает лгать, льстить, грабить и похищать, чтобы было чем удовлетворить страсть. Оно разжигает гнев и ярость. Оно приводит к тому, что люди валяются в грязи, как свиньи в болоте, — словом, делает человека скотом, словесного — бессловесным, так что не только внутреннее состояние, но и внешний человеческий вид часто изменяет. Пьянство приводит к убожеству и нищете. Работник, склонный к пьянству, не обогатится, — говорит Сирах (Сир. 19,1). Оно отнимает славу и доброе имя, напротив, приводит к бесславию, презрению и омерзению, ибо никем так не гнушаются люди, как пьяницей. Домашним, родным, друзьям пьяный причиняет скорбь и печаль, а у врагов вызывает насмешку».
В последнее десятилетие новый для России змий — наркомания — требует в жертву души наших детей. Православные семьи, в которых дети попали в наркозависимость, оказались, за редким исключением, не готовыми дать исполненный духовной силы ответ на вызов греха. Почему же православные семьи беспомощны порой в ситуации, которая требует от них незамедлительной духовной реакции?
Можно — и это, конечно, будет верно, — говорить о последних временах с их оскудением веры, о наступающей конечной брани с силами преисподней, когда противостояние добра и зла обостряется до предела. Но все же главная причина заключается в нас самих. Поколение за поколением мы привыкли жить теплохладно, двойственно, нецелостно, забывая один из главных принципов христианской аскетики: «Время это есть время борьбы». На эту изнурительную, до самого нашего исхода, борьбу должен себя обречь каждый православный. Иного пути, по слову апостола Петра, нет: «Трезвитесь, бодрствуйте, потому что противник ваш диавол ходит, как рыкающий лев, ища, кого поглотить» (1Пет. 5, 8). Если же наша жизнь во Христе сводится к ставшему обыденным хождению в храм, начетническому и механическому прочтению молитвенного правила, если день наш протекает вне Христа, не в стяжании Духа Святого, то стоит ли удивляться, что мы, сами не навыкшие к постоянной борьбе с грехом, не знаем, как и чем помочь мужу, сыну, дочери в их борьбе со страстью?
Борясь за душу дорогого нам человека, будем помнить: Милосердный Господь никому не желает погибнуть. И Церковь, как Невеста Христова, имеет великие благодатные силы для помощи погибающим. Известно, сколь сильна церковная соборная молитва, сколь многих вернула к духовной (покаянной) жизни дерзновенная слезная молитва матерей или жен.
Мы предлагаем в этом сборнике советы, молитвословия, которые духовно подкрепят и страждущих, за которых вы молитесь, и вас самих. Но не будем забывать: спасение — это встреча воли Божией (всегда благой) и воли человеческой. Как помочь привести ослабевшую, пораженную волю вашего близкого к покаянию, ежедневному (скорее, ежечасному) труду над собой — вот в чем проблема.
Прежде всего, попытаемся определиться в ключевых духовных понятиях.
Что такое страсть? Страстность в человеке есть следствие грехопадения. Страстность присуща нашей падшей природе. В Таинстве Крещения Христос врачует природу человека, но волю свою человек с помощью Божией должен исцелить сам. Для укрепления воли Господь попускает различные испытания (искушения).
В падшем человеке одна страсть, как правило, влечет за собой другую. Это выражено в классической формуле апостола Павла: не упивайтесь вином, от которого бывает распутство (Еф. 5, 18). О том же говорит Блаженный Августин: «Пьянство — сестра любострастия».
По этой причине от детей, увлекающихся вином, родители вряд ли могут ожидать целомудренного поведения. Понятно, что и курильщик табака пристращается к курению марихуаны (анаши) быстрее, чем тот, кто противится самому курению.
Или другой пример. Некоторые течения современной рок-музыки, которой так безоглядно увлечена изрядная часть российской молодежи, изначально ориентированы на развитие страсти через привлечение самых неожиданных и неординарных музыкальных выразительных средств. Но так как восприятие имеет свойство притупляться, то для достижения все новых и новых страстных ощущений на концертах и дискотеках молодые люди прибегают к употреблению наркотических средств. И тогда музыка получает как бы новое звучание, жизнь расцвечивается неожиданными красками. Безумное подчинение себя захватывающему ритму музыки открывает двери несравненно более безумному и опасному «походу за предел» обычных чувств.
Таким образом, ни страсть к винопитию, ни страсть к наркотикам не возникают на пустом месте. Это — производное и, в свою очередь, порождающее другие страсти.
Но первоисточник страстей, по святоотеческому учению, есть темная (бесовская) сила. Так, преподобный Иоанн (сомолитвенник преподобного Варсонофия Великого) говорит: «страсти суть демоны».
Святые отцы называют и ступени, по которым грех входит в нас: сперва возникает прилог (то есть греховные помыслы и пожелания), затем сочетание (интерес к помыслу, согласие с ним), а затем уже и пленение (долговременное пленение называется страстью). Страсть есть одержимость демоническими силами, властвующими над человеком.
Поэтому должно быть понятно, что, приступая к духовной битве за близкого человека, мы не можем ожидать быстрого и успешного результата: не одним днем грех, страсть укореняется в душе, не одним днем человек и избавится от страсти. Мы имеем дело как с больными волей и природой самого человека, так и с могущественными духами злобы, навыкшими за историю человечества вполне успешно склонять человеческую волю к греху. Главная наша брань не против крови и плоти, но против начальств, против властей, против мироправителей тьмы века сего, против духов злобы поднебесной (Еф.6, 12).
Что необходимо знать приступающему к молитве за страждущего
Приступая к взысканию погибающего, получите благословение на это у духовника или священника того храма, где вы обычно молитесь. Это благословение не раз поддержит вас в минуты отчаяния.
Помните великую святоотеческую мысль: надо бороться не против грешника, но против греха, уродующего человека. Относясь к ближнему (по-славянски — искреннему) как к духовноболящему, нуждающемуся в вашей поддержке и понимании, следует ожидать, что от вас потребуется жертвенная любовь (то есть, не требующая ответной любви). Ясно, что придется много терпеть как от самого болящего с его укоренившимися привычками к наслаждению, так и от бесов, которые будут его непременно восставлять против вас. Какое великое научение в различении духов можно вынести из этого подвига борьбы за душу ближнего!
Определите для себя с самого начала, что борьба за душу человека потребует от вас подвижнических усилий и напряжения всех сил, использования всего духовного опыта. Берегитесь относиться к этому, как к бытовому, житейскому, обычному делу.
Взгляните на себя: не являетесь ли вы сами рабом какой-либо сильной многолетней страсти? Не скажет ли вам обуреваемый: «Врач, исцелися сам». Дабы не смущалось сердце ваше и чтобы слово ваше имело силу, вам нужно обладать определенным опытом поражения страстей.
Используя свой опыт духовной невидимой брани, не давайте прямолинейных советов, говоря: «Вот я, например…». Лучшая педагогика — это педагогика опосредованного, непрямого действия. Помните слова преподобного Иоанна Лествичника: «Не всем полезно одно и то же лекарство, хотя болезнь может быть одна и та же». Отцы Церкви советуют: учи другого, как сам же учащийся (ибо кто совершенно победил грех?). Возьмите за правило всегда обращаться к Господу с мольбой: «Господи, вразуми, что мне сказать, как поступить».
Помните о довольно ограниченной силе воздействия увещеваний: как из-за особенностей духовного врачевания (душа врачуется через очищение сердца), так и из-за того, что отношения в семье обычно всегда фамильярные, и потому слово наше имеет мало веса, никакой пророк не принимается в своем отечестве (Лк.4, 24).
Старайтесь никогда не опускаться до уровня разговора болящего, который может допустить по отношению к вам резкие словесные выпады, оскорбления и т. п.
Будьте внимательны в отношении времени и места увещевания. Так, период абстинентного синдрома (похмелья) или «ломки» у принимающего наркотики почти всегда неблагоприятен для вразумления. Далеко не каждый страждущий согласится, чтобы его недуги стали предметом обсуждения на людях, при посторонних.
Взгляните внутрь себя: не надо ли вам принести покаяние за те страдания, которые испытывает ваш ближний? Нет ли здесь и вашей вины? Родители могут припомнить, что, как бы шутя, давали выпить спиртного сыну или дочери — подросткам. Всегда ли вы сами были образцом трезвости или умеренности в употреблении вина? Не потому ли начал выпивать ваш супруг, что вы долго не желали разрешить семейный конфликт? Нет ли у вас повода для покаяния, если вы, помня лишь о своих делах и заботах, не замечали, что ваше чадо потеряло интерес к учебе, стало изворотливым и хитрым, приходит с дискотеки с расширенными или суженными от употребления наркотиков зрачками?
Думается, что всегда есть повод для покаяния. Наложите на себя пост, усильте молитву, поисповедуйтесь и причаститесь Святых Тайн.
К истокам страсти
Если ваши отношения со страждущим близкие и искренние, то вы, несомненно, уже давно знаете (или догадываетесь) о побудительных мотивах его погружения в пучину страсти. Болящий и сам прекрасно может их сознавать, зачастую даже выставлять их в разговоре в качестве самооправдания.
Назовем некоторые их этих побуждений:
- Не найден или утерян смысл самой жизни («Жизнь абсурдна. Есть только смерть, одиночество, страх. Все бессмысленно. Если и есть истина, то она в вине, в наркотиках»).
- Разочарование в самом себе («Годы ушли, а я так и не реализовал себя. Что толку теперь к чему-то стремиться»).
- Семейные невзгоды: непонимание друг друга, супружеская неверность, бесплодие одного из супругов, развод, гибель дорогого человека.
- Неблагоприятное окружение, где все пьют или принимают наркотики («Меня засмеют», «Я не белая ворона»).
- Долговременное пребывание в экстремальных ситуациях (война, заключение).
Нельзя перечислить все мотивы, да в этом и нет нужды. Важно понять, что все они имеют духовную первопричину. Это необходимо уяснить, чтобы успешно противостоять страсти. При духовном лечении средства помощи также должны быть духовными.
Это, прежде всего, относится к наркоманам. Принимающему наркотики следует знать, что он не просто «кайфует», а восхищает (крадет) и потому платит такой горькой и страшной ценой – быстрым саморазрушением. Ищите же прежде Царства Божия и правды Его, и это все приложится вам, — призывает Христос в Евангелии (Мф.6,33). И это Царствие Божие внутрь вас есть (Лк.17,21). Царство Божие зрят только чистые сердцем (Мф.5,8). Чистота сердца достигается тяжелым целожизненным трудом, подвигом очищения от страстности во славу Божию и с помощью Божией — Царство Небесное силою берется (Мф.11,12). Ничто же скверное не войдет в это Царство, и потому не может человек, не победивший свою страстность и не очистивший себя от скверны греховности, иметь те блаженные состояния, о которых сказано: не видел того глаз, не слышало ухо, и не приходило то на сердце человеку, что приготовил Бог любящим Его (1 Кор. 2, 9).
Невозможно человеку, подверженному таким, например, грехам, как гордость, блуд, сребролюбие, зависть, осуждение, ложь, иметь благодатные (от Бога) видения и ощущения. Он может их только украсть. Этим и занимались всегда колдуны, маги, чародеи, используя наркотические вещества для впадения в транс, для общения с демонами. Поэтому «поход за горизонт» в «розовый мир» — это вызов Богу, нарушение духовных законов. И потому плата столь высока — гибель души. При наркомании речь должна идти не просто о биохимической зависимости организма от наркотика, но о почти полной порабощенности человека бесами. Без помощи Божией, без Церкви, без духовных средств достигнуть в этих случаях исцеления невозможно. И страждущему нужно хорошо понимать, что предстоит длительная изнуряющая борьба. Утешением, может быть, является то, что и каждому христианину всю свою жизнь приходится бороться с грехом.
Конечно, если человек, за которого вы боретесь, верующий, молится сам, просит ваших молитв, ходит в церковь — то это самая благоприятная для выздоровления ситуация.
Но чаще мы имеем дело с человеком, у которого отсутствует духовный взгляд на мир. Это, тем не менее, не должно приводить нас в уныние — «Сила Божия в немощи совершается». Нужно время для возрастания в духе, накопления духовных сил. Будьте внимательны к проявлению Промысла Божия в жизни болящего. В беседах с ним постарайтесь указать на конкретные примеры явления милости Божией к нему. Хорошо, если вы укажете вашему близкому на то, как вразумляет его Господь, когда тот нарушает духовные законы.
Если ваш болящий не видит смысла жизни, ему был бы полезен разговор со священником или кем-либо из духовно опытных людей. Не забудьте про назидательные книги. Хотя, конечно, самое действенное — это наш образ жизни. Если лик наш ясен, никакие житейские бури не сдвигают нас с камня веры, если в любых обстоятельствах мы благодушны, кротки, приветливы — это, и, безусловно, самое сильное средство для приведения человека к вере и духовной жизни.
Обычно человек пьющий или пристрастившийся к наркотикам лжет всем окружающим. Лжет он и самому себе. Попытайтесь привести его к серьезному взгляду на самого себя. Это решит немало проблем: окажутся виноватыми не жена и не теща, не начальники и друзья, а он сам. Увидеть свою нищету душевную и духовную (не впав при этом в уныние) — значит положить начало духовной жизни. Именно тогда из груди вырывается: «Господи, помилуй меня! Господи, помоги!». Без этого бесполезно говорить о работе над собой, о самолишениях, о духовном движении (подвиге).
В самом начале духовной жизни большое значение имеет окружение, среда, круг общения. Святоотеческий совет: «Бежать мест, где проходил грех» особенно важен для тех, кто борется со своим влечением к наркотикам. Возможно, нужно будет даже сменить район проживания, место учебы. Иногда один только запах, услышанная знакомая по дискотеке рок-композиция могут все возвратить на круги своя — вновь ввергнуть в омут. Надо ли говорить, что, не оставив прежних знакомых, борющийся рискует в любой момент оказаться побежденным.
Поговорите с приходским священником на эту тему. Известны случаи, когда очень благотворно действовало на болящих их послушание на черновых работах в каком-либо храме, приходе. Там есть присмотр священника. И окружение там, естественно, иное. Для отсечения гордыни, для навыкания слушать Бога, а не сатану, для воздержания — здесь подходящее место.
Иногда родственники болящего стремятся отправить его на послушание в монастырь в качестве трудника, паломника. Если вы все же решились на это, то к выбору монастыря отнестись надо очень внимательно и выбирать те обители, где трудники живут по строгим правилам. Хорошо, если вашего болящего будет сопровождать, постоянно находясь рядом, духовно опытный человек.
Заметим, что и самим родным болящего надо будет измениться, если вы хотите соработать духовно. Вот мудрые советы, которые дает в письме своей духовной дочери игумен Никон (Воробьев): «Если он пьет, то его надо пожалеть. Он уже раб своей страсти. Один, своей силой избавиться он не может. Ты же вместо помощи только осуждаешь его, требуешь от него того, что он пока дать не может. Ты себя считаешь правою, но очень ошибаешься. Если ты духовнее его, то твоя обязанность понести его немощи. Вы, сильные, немощи немощных несите, — вот что требует от тебя Господь. Еще сказал: Вы, духовный, исправляйте такового духом кротости. Слышишь? Духом кротости исправляйте, а не руганью, упреками, ссорой, самооправданием и т. п. Ты не должна требовать от него здоровья, когда он болен, а должна оказывать снисхождение его немощи. Не должна ругать, когда он пьян, а молчать, чтобы не вызвать на что-либо худшее. И в трезвом состоянии ты должна не пилить его, а совместно обсудить с ним, как вам быть, чтобы общими усилиями победить его слабость…».
По собственному опыту вам, верно, известно, как важны в духовном делании слова ободрения. И эти слова для страждущего всегда должны быть у вас готовы.
Конечно, чудеса Божии возможны. Но Господа невозможно понудить на чудо, а сами себя понуждать на труд мы обязаны. Господь, желающий всем спастись, знает Сам, когда явить Свое милосердие Своим рабам, вопиющим к Нему. «Не устрашайся, — пишет преподобный Иоанн Лествичник, — хотя бы ты падал каждый день, и не отходи от путей Божиих. Стой мужественно, и Ангел, тебя сохраняющий, почтит твое терпение».
Известно, что «каждое сопротивление страсти ослабляет ее» (святитель Игнатий Брянчанинов).
Конечно, безотрадно бывает на душе, когда ваши усилия тщетны. Вновь и вновь вы заказываете молебны, акафисты за болящего в церкви, сами не сходите с молитвы дома, терпите ад в доме, а ваш болящий, как вам кажется, по-прежнему невменяем. И все же: помните, что вы делаете дело, Богом благословленное, а результат принадлежит Господу.
И не упрощайте: вы взялись за труд крайне сложный. Вы соработаете Богу по спасению души, личности. А личность эта (если взять последние стадии алкогольной и наркотической зависимости) может быть уже в распаде, под сильнейшим демоническим воздействием. Демоны же не терпят молитвы, святыни. Поэтому так трудно бывает порой получить согласие болящего на причащение Святых Таин, так как Причастие – это самое «великое и всесильное оружие в борьбе» (св. праведный Иоанн Кронштадтский). Пусть вас не покидает вера, что придет время, когда вы сможете сказать: сын мой был мертв и ожил, пропадал и нашелся (Лк.15,24)
О вашей молитве за страждущего
Можно посоветовать (с благословения священника) читать один или два акафиста, которые помещаются в этой книге, в течение сорока дней (число сорок — условное; это может быть и тридцать, и пятьдесят дней).
Затем в течение сорока дней можно читать Псалтирь. После каждой «Славы» просите у Бога, чтобы ваш близкий, страдающий недугом пьянства или наркомании, просветился умом и сердцем, отстал от губящей его страсти, получил умиротворение и покой.
Просите об этом своими словами или молитвой, составленной св. праведным Иоанном Кронштадтским:
«Господи, призри милостиво на раба Твоего (имя), прельщенного лестью чрева и плотского веселия. Даруй ему (имя) познать сладость воздержания в посте и проистекающих от него плодов Духа. Аминь».
Псалтирь надо читать по одной кафизме в день, прочитав всю Псалтирь до конца.
Некоторые из священников советуют заказывать молебны ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Взыскание погибших», преподобному Паисию Великому и своему святому. В записке надо, кроме имени страждущего пороками пьянства. указать также имена тех, кто подает записки.
Если это возможно, пусть в этом вашем молитвенном предстоянии Господу участвует хоть в какой-то мере и ваш болящий.
И последнее. Не соглашайтесь с лукавыми советами вылечить вашего ближнего методом кодирования. Это лечение оккультное, губительное для души и тела, для будущей жизни. Человек на время может потерять влечение к алкоголю и наркотикам, это верно. Но какой ценой? Бесам (к силе которых по сущности обращен метод кодирования) не важно уже после кодирования, пьет человек или нет, важно, что он их. «Код», кстати, по-латыни означает «начертание». Естественным следствием кодирования являются депрессии, страхи, тревожность. Даже самый благонамеренный врач не может взять на себя грехи больного, даровать ему праведность (бесстрастие), а уж тем более отогнать демонов.
Помните мудрые слова преподобного Варсонофия Великого: «Если человек сам не потрудился по силе своей и не присоединил собственного труда к молитвам святых, то никакой не получит пользы от того, что святые будут за него молиться».
Итак, в скорбях о ваших близких не отчаивайтесь — от скорби происходит терпение, от терпения опытность, от опытности надежда, а надежда не постыжает (Рим. 5, 3-5).
Кто разумно служит больным, тот освобождается и от страстей, и от браней (авва Дорофей).
Чудотворная икона «Неупиваемая Чаша»
Сказание о явлении чудотворной иконы Божией Матери «Неупиваемая Чаша»
Сказание это, по справедливости, принадлежит всему Владычнему монастырю, но более оно все-таки есть сказание монахини Елизаветы (+1910), потому что она была церковницей при том храме, где обретена была чудотворная икона «Неупиваемая Чаша» и в то самое время. Святой иконе она прислуживала до самой своей кончине. Вот ее рассказ.
Случившееся произошло в первый год игуменства матушки Марии (1878 г.). Один крестьянин Тульской губернии Евфремовского уезда, отставной николаевский солдат, с пенсией, имел слабость к вину. Он пропивал все в доме и всю пенсию и дошел до нищенского состояния. В довершение бедственности у него отнялись ноги. Но и при этом он не переставал пить. Находясь в таком разладе душевном, телесном и материальном, он видит однажды сон: приходит к нему старичок благообразного вида и говорит ему: «Иди в Серпухов, во Владычний монастырь, там в Георгиевском храме есть икона Божией Матери «Неупиваемая Чаша», отслужи перед ней молебен и будишь здоров и душою и телом». Но крестьянин, несмотря на то, что сон, видимо, был необыкновенный, не пошел в Серпухов, потому что не знал, как добраться туда без ног и без гроша денег. Тогда тот же старец явился ему во второй и в третий раз и уже настолько грозно потребовал исполнить его приказание, что наш крестьянин решился немедленно отправиться в путь. Двигался он на четвереньках. По лежащим на пути селениям останавливался для отдыха и подкрепления пищей. На одной из таких остановок старушка-крестьянка приняла его на ночлег, напоила и, в облегчение болезненности ног, растерла их и уложила больного и усталого путника на печь. И вот что тогда случилось: ночью, проснувшись, путник почувствовал приятное ощущение в ногах и тут же с большой осторожностью, спуская их с печи, пробует встать на ноги. Хотя и очень слабо но он может стоять на ногах! И с нетерпением ждет утра, что бы отправиться в дальнейший путь: теперь уже, может быть, не на четвереньках, а на ногах, хотя и с помощью палок! Но добрая старушка удержала его еще на сутки и опять на ночь растерла ему ноги. Видимо больному стал лучше. И он действительно теперь уже идет, правда, сначала с двумя палками, а потом уже и с одной. Так дошел он до Серпухова и до Владычнего монастыря. Обут был в теплые валеные сапоги, несмотря на июль месяц.
Во Владычнем монастыре он поведал о своих дивных сновидениях послушнице Захарии (в последствии монахиня Елизавета) церковнице при храме великомученника Георгия и настойчиво просил, чтобы отслужен был молебен Матери Божией перед ее иконой «Неупиваемая Чаша». Последним он вводил всех в большое затруднение, потому что в монастыре никто не знал иконы Божией Матери с таким наименованием. Тогда явилась мысль: уж не та ли это икона, которая висит в проходе из Георгиевского храма на колокольню или в ризницу. На ней есть изображение чаши. И каково же было удивление всех, когда на обратной стороне этой иконы действительно усмотрели надпись: «Неупиваемая Чаша». Знаменательно было и то, что когда нашего путника подвели к раке преподобного строителя Варлаама, то в его святом лике он сразу же признал того благолепного старца, который явился ему во сне и повелел идти в Серпухов во Владычний монастырь к Матери Божией «Неупиваемая Чаша».
Весть о чудном явлении быстро распространилась по городу Серпухову и затем по ближним и дальним весям Серпуховского уезда и далеко за его пределами. Стали приходить и приезжать одержимые пьянственной страстью, чтобы помолиться Матери Божией пред ее новоявленною иконою. Некоторые же являлись снова, чтобы благодарить Царицу Небесную за ее великие милости, за исцеления. Как на одно из таких исцелений от пьянственной страсти после моления Матери Божией перед ее иконой «Неупиваемая Чаша» можно указать на совершенное избавление от запоя одного московского купца, Стефана Федоровича Федорова, который в благодарном чувстве соорудил прекрасный иконостас для иконы, возложил на нее сребропозлащенную ризу, взамен фольговой и для своего дома имеет теперь точную копию с чудотворной иконы Матери Божией. Вскоре после прославления святая икона «Неупиваемая Чаша» из ее прежнего помещения была перенесена в соборный храм и поставлена на чрезвычайно удобном месте.
Святая икона «Неупиваемая Чаша» прекрасного старинного письма. Лик Матери Божией совершенно как живой. Что изображает эта икона? По-видимому, это точное изображение «Знамения Божией Матери». Только Богомладенец написан стоящим в чаше. Чаша с благословляющим Богомладенцем – это Чаша Святого Причащения. Чаша эта воистину есть неупиваемая или неиспиваемая, потому что агнец ее есть «всегда ядомый и никогда неиждиваемый.». А Матерь Божия с воздетыми вверх пречистыми руками, как могучий первосвященник очевидно ходатайствует, что бы жертва сия - Святая Чаша – была принята в Принебесный Жертвенник за грешный род человеческий. И так же нет другого наиболее верного средства приобрести нам любовь и благоволение Матери Божией, как тоже через Причащение Святых Христовый Таин.
Священномученик Иаков Брилиантов, 1912г. г. Серпухов. Напечатано с сокращениями
Акафист
Пресвятой Богородице ради чудотворной иконы Ея «Неупиваемая Чаша»
Кондак 1
Избранное и дивное нам избавление даровася Твой образ честный, Владычице Богородице: яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстоянии, благодарственная благохваления приносим Ти, Всемилосердная Заступнице. Ты же, Владычице, Неупиваемою Чашею нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханием и воплем сердечным и избави страждущих недугом пианства, да с верою воззовем Ти: Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Икос 1
Ангельстии чини и праведников сонми непрестанно славят Тя, Царицу всех Богородицу, ходатайствующую о многогрешнем роде христианстем, погрязшем в беззакониих, пребывающем во гресех: даруеши бо ему во утешение и спасение милость Свою чрез многоименныя чудотворныя иконы Твоя, ихже яко звезды небесныя по всей земли нашей зрим. К единому же от сих образу, Неупиваемая Чаша именуемому, припадающе, из глубины сердца взываем Ти: Радуйся, неприступнаго Божества селение; радуйся, непрестанное людей удивление. Радуйся, скорбьми немощи наша очищающая; радуйся, милость Свою чрез чудотворныя иконы Твоя нам низпосылающая. Радуйся, явлением тех скорбная сердца наша возвеселяющая; радуйся, благодарственная Богу пети научающая. Радуйся, пречудное всех к Богу примирение; радуйся, геенны вечныя избавление. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 2
Видящи, Пресвятая Владычице, сердечныя скорби, душевныя муки и искреннее покаяние людей, одержимых недугом, губительною болезнию пианства, благоволила еси явити богоспасаемому граду Серпухову милость Твою явлением пречуднаго образа Твоего, именуемаго Неупиваемая Чаша, да вси к нему припадающии с верою и сокрушенным сердцем, получивше исцеление от тяжкаго недуга своего, из глубины души вопиют: Аллилуия.
Икос 2
Разум неудобь разумеваемый трикратнаго явления преподобного Варлаама и повеления его путьшествовати в богоспасаемый град Серпухов разумети ища, человек некий, страждущий недугом пианства, отъиде во град Серпухов и обрете тамо во монастыре Владычнем икону Твою святую, Неупиваемая Чаша именуемую. Мы же, видяще таковое Твое о нас, грешных, попечение, с благоговением вопием Ти: Радуйся, чрез благочестивых людей славу чудес Твоих грешником открывающая; радуйся, Путеводительнице прозорливая, путь спасения им показующая. Радуйся, всеблагая наша Наставнице, любовию Твоею нас привлекающая; радуйся, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая. Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая; радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая. Радуйся, губительныя страсти наша разрушающая; радуйся, благим намерением способствующая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 3
Сила Вышняго благодатию Владычицы укрепи некоего человека, страждущаго недугом пианства, егда он, нозе разслабленныя имый, иде во град Серпухов, повеление Богоматере, чрез преподобнаго Варлаама возвещенное, исполняя, и обрет Пречистыя Богоматере икону, абие исцеле от недуга своего душевнаго и телеснаго и из глубины души воззва Богу: Аллилуия.
Икос 3
Имуще источник неоскудный и неупиваемую чашу небесных дарований, не токмо людие града Серпухова, но и вси православнии христиане от иных градов и весей к Твоему пречудному образу притекают и, пред ним получающе исцеление, припадающе, благодарственными усты вопиют Ти: Радуйся, Купеле, в нейже вся наша скорби погружаются; радуйся, Чаше, еюже радость спасения нашего восприемлем. Радуйся, немощи наша телесныя врачующая; радуйся, язвы греховныя исцеляющая. Радуйся, страсти наша силою молитв Твоих укрощающая; радуйся, коемуждо просящему по потребе его подающая. Радуйся, милостей сокровище нам открывающая; радуйся, едина Мати, милосердие нам являющая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 4
Бурю внутрь имуще помышлений сумнительных, но с искренним покаянием притекающе к Твоему неизреченному милосердию, одержимии пианственною страстию получают исцеление и из глубины сердца вопиют Ти: Аллилуия.
Икос 4
Слыша Господь тяжкия скорби жен, стариц и детей, ихже сродницы обуреваеми суть пианственною страстию, дарова им Твою, Владычице, икону, у неяже вси притекающии обретают утешение и радость духовную и вопиют Ти со слезами: Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющаго грехи мира; радуйся, Чаше, черплющая нам радость от источника безсмертия. Радуйся, скорбных матерей утешение, ненадежных надежде; радуйся, скорбящих отрадо. Радуйся, благодати явление; радуйся, веры утверждение. Радуйся, волнение страстей утишающая; радуйся, руку помощи Твоея требующим простирающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 5
Боготечную звезду, честную икону Твою показала еси нам, Владычице, юже зряще и с верою сердечною молящеся Тебе, Богородице, глаголем: исцели пианственною и всякою иною болезнию души и тела страждущих, верных же научи воспевати хвалу Богу: Аллилуия.
Икос 5
Видяще чудеса преславная и знамения пречудная, бываемая не токмо от иконы Твоея, Богомати, во граде Серпухове явленныя, но и от всех по подобию сея иконы написанных изображений, припадающе к ним смиренно, вопием Ти: Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающих; радуйся, благосердая Услышательнице молений наших. Радуйся, град Серпухов благословением Твоим осенившая; радуйся, и в пределах Московских славу чудес Твоих показавшая. Радуйся, серпуховская Владычице, сокровище исцелении неоскудное; радуйся, инокинь тамо благо подвизающихся всемощная покровительнице. Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти и диавола добрая поспешнице; радуйся, и в мире благочестно живущих усердная Заступнице. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 6
Проповедающе чудеса Твоя, Богородительнице, от иконы Твоея, Неупиваемая Чаша именуемыя, бываемая, молим Тя, Пречистая, со слезами: избави всех нас от падений греховных, научающи воспевати Богу: Аллилуия.
Икос 6
Возсияла еси в светлости Божественныя славы, Дево Богородице, на Младенца Предвечнаго Господа нашего Иисуса Христа зрящая, Иже в сосуде аки в неупиваемой чаше предстоит, якоже Тя видим, изображенную на иконе Твоей, Неупиваемая Чаша таинственно нареченной, от неяже избавление пианственныя болезни притекающим с верою даруеши, во еже пети Тебе гласы немолчными сице: Радуйся, о Нейже радуется и торжествует Ангельский собор и человеческий род; радуйся, Еяже слава превосходит похвалы земныя и небёсныя. Радуйся, таинственным изображением Сына в сосуде тайну Божёственныя Евхаристии нам открывающая; радуйся, рожденнаго Тобою Агнца, всегда ядомаго и никогдаже иждиваемаго, нам указующая. Радуйся, Чашею Жизни и безсмертия ко вратам Вёчныя Жизни нас приводящая; радуйся, источником нетления и радости жаждущия души напаяющая. Радуйся, неисчетною благостынею не оставляющая презреннеиших и отверженнейших; радуйся, от рова погибели сердоболием, Твоим исхищающая ненадёжных. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 7
Хотя некии человек возблагодарити Тя, Владычице, за исцеление от пианственнаго недуга, украси Твою пречудную, Богомати, икону, во граде Серпухове пребывающую, из глубины сердца воспевая Богу: Аллилуия.
Икос 7
Новое чудо видим, Владычице, от иконы Твоея святыя: страждущии бо пианственным недугом некии раб Божии Стефан, прибегая к Твоему Матернему предстательству, от тяжкаго недуга своего избавися и, благодаря Тя, благолепными дарами икону Твою украси, и, припадая к неи, со слезами возопи Тебе тако: Радуйся, живоносный источнике исцелении; радуйся, чаше небесная божественных даровании. Радуйся, реко исцелении приснотекущая; радуйся, море, всех наших страстей потопление. Радуйся, благодарственная приношения не отвергающая; радуйся, сердца благочестивых людей возвеселяющая. Радуйся, крепкия веры Подательнице; радуйся, всех благих деянии Исполнительнице. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 8
Странно и сумнительно неверующим слышати, како икона Твоя святая «Неупиваемая Чаша» божественных исцелении источает чудеса. Мы же, верующе словеси Твоему, Владычице, реченному к первописаннои иконе: «С тобою Моя благодать и сила», — веруем, яко от сея иконы Твоея благодать Твоя выну истекает. Темже, благоговейно покланяющеся, лобызаем ю, вопиюще Богу: Аллилуия.
Икос 8
Всё упование людие, страждущии болёзнию пианства, на Тя, Владычице, возлагают, прекланяешися бо немощем и страстем нашим. Кто бо нас, грешных, изведёт из рова погибели и нищеты духовныя и телесныя, аще не Ты, Владычице! Сего ради прекланяем колена пред Твоим пречудным образом и вопием Ти тако: Радуйся, по молитве грешных людей, призывающих Тя в помощь свою, небесную благодать низпосылающая; Радуйся, глубину милосердия Твоего грешным показующая. Радуйся, доблести и веры богатство неистощимое; радуйся, духа уныния и боязни отгнание. Радуйся, отчаявшихся и ненадёжных ободряющая; радуйся, удручённым болёзнию пианства руку помощи простирающая. Радуйся, терпеливых страдальцев дарми благодатными утешающая; радуйся, суетныя радости мира сего презирати нас научающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 9
Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси грешному роду человеческому Заступницу и Помощницу, к нашим немощем прекланяющуюся, от недуга пианства свобождающую, верныя же научающую пёти Ти: Аллилуия.
Икос 9
Вития человечестии недоумеют хвалити, славная Владычице, Твоея иконы праздник, ниже от скверных устен наших приносимыя Тебе похвалы достойны суть, обаче неисчетная благодеяния, иконою Твоею являемая, видевше, душею и сердцем радующеся, Ти глаголем: Радуйся, яко от лика Твоего чудеса деются; радуйся, отвергающих Тя посрамление. Радуйся, от всякаго зла прибегающих к Тебе избавляющая; радуйся, кротким сиянием Твоим мрак грехов и страстей наших разгоняющая. Радуйся, свеще неугасимая, веры огнь воспламеняющая; радуйся, Благодатная, яко Тобою с нами Бог. Радуйся, добраго ответа нам пред Судиёю Праведным усердная Ходатаице; радуйся, души православных любовию к Тебе и Сыну Твоему исполняющая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 10
Спасти хотящи люди многия, страждущия недугом пианства, чудную Твою, Богомати, икону нам даровала еси, сего ради одержимии сим недугом к чудотворному образу Твоему притекают и, получивше исцеление, умильно Богу зовут: Аллилуия.
Икос 10
Стена еси и щит, Богомати, людем, пианственною болёзнию страждущим и всём усердно к Тебе притекающим и икону Твою благоговейно чтущим, ибо сию дарова нам благих податель Господь в помощь и врачевание еяже ради внушает нам пёти: Радуйся, отчаянных надежде, печали их утоляющая; Радуйся, Твоею благодатию нас недостойных осиявающая. Радуйся, нашу скверну чистотою Твоею очищающая; радуйся, брёние наше тлённое в нетление обращающая. Радуйся, неможение наше утверждающая; радуйся, облежащии нас облак страстей скоро разгоняющая. Радуйся, от уныния тяжкаго нас избавляющая; радуйся, в молитве ко Творцу всяческих нас укрепляющая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 11
Пения нашего смиреннаго, от полноты любве и усердия Тебе приносимое, не презри, Чистая, и не отвратися отчаявшихся и страждущих недугом пианства людей, но помози им же и нам очиститися от всякия скверны греховныя, да возможем достоино и праведно пёти Богу: Аллилуия.
Икос 11
Светоприемную свещу зрим Тя, Пресвятая Дёво, и на святей иконе Твоей, посреде лика угодников Твоих, лучами благодати неизречённо блистающу, отнюдуже, во мраце грехов своих просвещеннии и на светлую стезю добродетелей наставляемии, зовём Тя почитании сими: Радуйся, заступлёнием Домники преподобныя избавляющая нас от суеты мира сего многомятежнаго; радуйся, тоя предстательством помогающая нам в борьбе с прираженьми страстей плотских. Радуйся, молитвами священномученика Харалампия мысль благую в сердце нашем полагающая; Радуйся, того ходатайством нечистую совесть просвещающая. Радуйся, молитвами Параскевы мученицы от мучительнаго недуга пианства страждущих избавляющая; радуйся, тоя заступлёнием страждущих к искреннему раскаянию и вразумлению призывающая. Радуйся, купно со священномучеником Антипою озлобленных всех души умягчающая; радуйся, вкупе с ним на помощь Тя призывающих и имя Твоё славящих спасающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 12
Благодать Божия, присущая святей иконе, Неупиваемая Чаша именуемой, влечёт к неи, Владычице, всех скорбящих, плачущих, обездоленных, вдов и сирот, наипаче же всех страждущих недугом пианства, и не тщи отходят, Владычице, от неупиваемыя чаши Твоих Божественных даровании, но, неоскудно получающе цельбы от чудотворнаго образа Твоего, Всеблагая, благодарственно поют Богу: Аллилуия.
Икос 12
Поюще Твоя чудеса и велию милость, людей, одержимым пианственною страстию, явленная, молим Тя, Владычице: спаси и помилуй и не остави нас, ищущих Твоего предстательства и зовущих Ти: Радуйся, воистинну бедным Помощнице; радуйся, страждущих присное врачевство. Радуйся, благодушных велия радосте; радуйся, малодушных дивное ободрение. Радуйся, бед и скорбен скорая Избавительнице; радуйся, верных всемилостивая Утешительнице. Радуйся, гордых смиряющая; радуйся, смирённыя возвышающая и всём спасения желающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.
Кондак 13
О Премилосердая Сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа Мати, нынешнее услыши наше моление и избави нас от всех недугов душевных и телесных, наипаче же свободи страждущих недугом пианства, да благодарственно вопием Богу: Аллилуия.
Этот кондак читается трижды, затем 1-и икос «Ангелъстии чини.» и 1-и кондак «Избранное и дивное».
Молитва ко Пресвятой Богородице
Царице наша Преблагая, надежде наша, Пресвятая Богородице, приятелище сирых и странных Заступнице, бедствующим помоще и озлобляемых покрове. Зриши нашу напасть, зриши нашу скорбь, отовсюду искушеньми одержими есмы, и несть избавляли. Ты убо Сама помози нам, яко немощным, окорми нас, яко странны, настави нас, яко заблудших, уврачуй и спаси нас, яко ненадёжных. Не имамы бо иныя помощи, ни иного предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обременённых. Призри на нас, грешных и во озлоблении сущих, покрый нас пречистым омофором Твоим, да избавлени будем от зол, обышедших нас, наипаче же от пианства, да восхвалим всегда пресвятое имя Твоё. Аминь.
Тропарь, глас 4
Днесь притецем, вернии, к божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматере, напаяющия сердца верных неупиваемою чашею небеснаго Своего милосердия и людем верным чудеса показующия, яже видяще и слышаще духовно празднуем и тепле вопием: Владычице милосердая, исцели наша недуги и страсти, молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего, и спаси души наша.
Об иконе Божией Матери «Всецарица»
Чудотворная икона "Всецарица" находится в Греции на Святой Горе Афон возле восточной колонны соборного храма Ватопедской обители. Написана в 17-м веке и явилась благословением известного на Афоне старца Иосифа Исихаста своим ученикам. Сохранился рассказ приснопамятного старца об этой иконе. В ХVІІ веке перед иконой Божьей Матери «Всецарица» появился странный человек. Он стоял, что-то невнятно бормоча. И вдруг лицо Богородицы блеснуло, подобно молнии, и какая-то невидимая сила бросила молодого человека на землю. Только он пришел в себя, как сразу отправился исповедоваться отцам со слезами на глазах, что он жил далеко от Бога, занимался магией и пришел в монастырь, чтобы проверить свою силу на святых иконах. Чудотворное вмешательство Богородицы убедило молодого человека изменить свою жизнь и стать благочестивым. Он исцелился от душевного недуга и после этого остался на Афоне. Так эта икона впервые проявила свою чудотворную силу на человеке, одержимом бесами (занятия оккультизмом всегда приводит к одержимости). Позже стали замечать, что эта икона оказывает благотворное влияние и на больных с различными злокачественными опухолями. В ХVІІ веке она впервые была списана греческим монахом и постепенно стала известна во всем мире как исцелительница раковых заболеваний. Само имя иконы - Все-госпожа, Bсe-повелительница - говорит о ее особой, всеобъемлющей силе. Впервые явив свою чудотворную силу против волшебных чар - а ведь волхование, увлечение магией и прочими оккультными "науками" распространилось по Христианскому миру подобно раковой опухоли, - Всецарица имеет благодать исцелять страшнейшую из болезней современного человечества.
Акафист Пресвятой Богородице перед иконой Ея, именуемой “Всецарица”
Кондак 1
Новоявленней Твоей иконе предстояще вернии умильно, воспеваем Ти, Всецарице, раби Твои; ниспосли цельбы к Тебе притекающим ныне рабом Твоим, да вси радостно зовем Ти: Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Икос 1
Ангел предстатель с небесе сшед, рече Всецарице: радуйся! И боговещанным гласом воплощаема Тя зря, Господи, возопи к Ней таковая: Радуйся, Главизно нашего спасения; радуйся. Исполнение Зиждителева смотрения. Радуйся, яко Тобою Бог воплотися; радуйся, яко Невидимый в Тебе изобразися. Радуйся, Милость мира внутрь приявшая; радуйся, одеяние плоти Слову соткавшая. Радуйся, уму непостижная Горняя Славо; радуйся, сердца оживившая Небесная Манно. Радуйся, Звездо, благодати сияние; радуйся, Источниче, живыя воды излияние. Радуйся, Богородице, в женах благословенная; радуйся, рождшая Спаса, Дево нетленная. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 2
Безначальное Слово Отроча младо Тобою бысть, исцеления подая Тя, Дево, чтущим и неизреченное Его Рождество воспевающим: Аллилуиа.
Икос 2
Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему: яко Отроковица чистая, како буду Вышняго Мати, изъясни; к Нейже Гавриил рече со страхом, зовый таковая: Радуйся, Совета Вышняго Избраннице; радуйся, гласа молящихся Скоропослушнице. Радуйся, Сокровище Христова мира; радуйся, людей Твоих Надеждо и Сило. Радуйся, раковые язвы дивная Губительнице; радуйся, прочих болезней Исцелительнице. Радуйся, единое миру Заступление; радуйся, верное в скорбех Избавление. Радуйся, плач и слезы присно утоляющая; радуйся, спасения входы всем отверзающая. Радуйся, Скиптре и Державо Афон населяющих; радуйся, Жезле монахов и мирян. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 3
Сила Вышняго осенивши Тя, Отроковице, плоть прият неизреченно, показа Тя Село сладкое, хотящим жати спасение и поющим: Аллилуиа.
Икос 3
Прославися дивно святая икона Твоя, Всецарица именуемая, егда цельбоносно явися Богоматере изображение; вопиющим же пред нею с верою исцеления подаеши, да умножаются песни сицевыя: Радуйся, Мати незаходимаго Света; радуйся, претерпевших до конца Победо. Радуйся, в болезнех и скорбех сущим Врачевание; радуйся, сирот и вдовиц нерушимая Стено. Радуйся, двери райские отверзающая; радуйся, труждающихся и обремененных заступающая. Радуйся, о спасении верных Ходатаице; радуйся, за род человеческий Молитвеннице. Радуйся, Лествице небесная, возводящая от земли к небеси; радуйся, Водо живая, омывающая смертныя грехи. Радуйся, Агнице, сердца незлобивых хранящая; радуйся, Покрове, чад Церкве осеняющий. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 4
Живот мирови даруя, Владыка мира вселися во утробу Твою неискусомужно; Матерь верных Тя показав, в мире тех воспевати призва: Аллилуиа.
Икос 4
Преславная содеяшася о Тебе, Граде Божий, исцелением бывающим от святыя иконы Твоея; цельбоносные струи врачеваний приемлюще, благодарственно, о Всецарице, вопием: Радуйся, Снадобие, боль утоляющее; радуйся, Прохладо, жар недужных остужающая. Радуйся, прижигающая раковыя язвы, аки пламенем; радуйся, подымающая со одра оставленных врачми. Радуйся, лик Свой пречистый избранным являющая; радуйся, от греховных уз разрешающая. Радуйся, яко Тобою избавление от смерти даровася; радуйся, яко Тобою безсчетный сонм верных оправдася. Радуйся, Высото, человеческими помыслы неизследованная; радуйся, Глубино, единым Словом изведанная. Радуйся, Пророчествие прежде Тебе бывших патриархов; радуйся, Наставнице Тебе молившихся иерархов. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 5
Пречистый Храм Спасов познахом Тя, Отроковице; к Тебе припадаем, Чистая, да нас соделаеши храмы Божества, вопиющих Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша чини ангельстии на руку Твоею Создавшаго рукою человеки, и яко Владычицу разумевающе Тя едину, аще и Рабою Себе нарекла еси, потщашася песньми послужити Ти, Благословенней, сицевыми: Радуйся, Богом поставленная превыше Небесных Сил; радуйся, чудесными исцеленьми исполняющая мир. Радуйся, хвалу и славу от небес слышащая; радуйся, благодарение от земли приемлющая. Радуйся, яко семя тли в сердцах потребила еси; радуйся, яко козней диавольских ярем сокрушила еси. Радуйся, юдоль плачевную исполнившая радостию; радуйся, скорби изменяющая в небесную сладость. Радуйся, Благоухание Богу приятное; радуйся, кающихся грешников Веселие изрядное. Радуйся, Броне правды от искушений; радуйся, Щите ограждения от вражды и нестроений. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 6
Проповедницы богоглаголивии, Спасовы ученицы, предсташа Ти, Дево, чудно, внегда от земли к небеси восходила еси, да единым сердцем и усты воспоют Богови: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия дивная благодать от иконы Твоея, Всецарице, егда юноша, ученьми сатанинскими омраченный, пред нею паде и недвижим бысть; паче чаяния же от уз мрачных свобожденный, со страхом и радостию взываше Ти сице: Радуйся, Исправление нечестиваго жития; радуйся, Утешение страждущих люте. Радуйся, бесовских полчищ от Церкве Отгнание; радуйся, мглы греховной Разсеяние. Радуйся, козней невидимых Упразднение; радуйся, демонских чар всемощное Одоление. Радуйся, Светильниче, прельщенных наставляяй; радуйся, Облаче, невинных от зла покрываяй. Радуйся, Холме, небесною манною питающий; радуйся, Долино, смирением Христовым насыщающая. Радуйся, Каменю Небеснаго Царствия; радуйся, Зерцало превечнаго Света. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 7
Хотящу дати Себе в снедь верным, благоволил еси от Девы воплотитися, да приемлюще Пречистое Тело и Кровь Твою, познают Тя, Бога совершеннаго; тем же дивящеся неизреченней премудрости сей зовем: Аллилуиа.
Икос 7
Новое показа таинство явлься Зиждитель, со ученики свершивый Тайную Свою Вечерю; мы же моляще Всецарицу удостоити нас Божественныя Святыни, восписуем Ей сицевая: Радуйся, Подательнице Небеснаго Хлеба; радуйся, Родительнице Вечного Живота. Радуйся, Чаше, Христу приобщающая; радуйся, душу и тело с Богом сочетающая. Радуйся, Лжице златая, исполнь Божественных Таин; радуйся, драгий Кивоте, вместилище великия Святыни. Радуйся, Персте, на святую Евхаристию указуяй; радуйся, Трапезо, предлагающая нам Пищу Святую. Радуйся, достойных причастников одесную поставляющая; радуйся, ревнителей Божественныя Литургии от ада избавляющая. Радуйся, приводящая смертных к Источнику безсмертия; радуйся, ограждающая чад Своих миром и крепостию. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 8
Странное Рождество видевше, житейское всякое отложше попечение, горе имеим сердца; на сие бо Вышний явися во еже привлещи Тому вопиющия: Аллилуиа.
Икос 8
Неотступно в недрех Отеческих пребывая, Слово неописанное на земли плоть бысть; Бог Велий сотвори величие Деве и призре на смирение Рабы Своея, слышащия сицевая: Радуйся, Невместимаго Бога вместившая; радуйся, надмирнаго Творца миру явившая. Радуйся, яко сокрушися смерти держава; радуйся, яко исцелися Адамова рана. Радуйся, Пластырю, струпы душевныя заживляяй; радуйся. Елее, язвы телесныя умащаяй. Радуйся, Утоление болезней рождающих; радуйся, Облегчение мук умирающих. Радуйся, нанесшая поражение аду; радуйся, притупившая смерти жало. Радуйся, Чаяние всеобщаго воскресения; радуйся, православных несумненное Спасение. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 9
Всякое естество ангельское и человеческое удивися величию непостижимаго Твоего воплощения, Слове; недоумевающе же о сей велией тайне благочестия, со страхом и трепетом благодарственно зовем Ти: Аллилуиа.
Икос 9
Многоразличными недуги одержимии, о Всецарице, от святыя иконы Твоея паче чаяния исцеления получают, да приимше верою благодать, велегласно взывают Ти: Радуйся, здравых чад присное Сохранение; радуйся, болящих ко здравию Преложение. Радуйся, детей недугующих Исцеление; радуйся, юных страдальцев Мати. Радуйся, Возстание на одр болезни поверженных; радуйся, Отрадо страхом смертным одержимых. Радуйся, яко внемлеши человеков рыданиям; радуйся, призревающи на наша стенания. Радуйся, болей земных небесною радостию Растворение; радуйся, люте обуреваемых пачеестественное Терпение. Радуйся, яко уготовляеши плачущим радость; радуйся, яко снабдеваеши кротких крилома молитвы. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 10
Спасти хотя Зиждитель истлевшее грехом человеческое естество, сниде на Тя, яко дождь на руно, и купину Тя соделав неопалимую, Бог сый бысть человек, да воспеваем Ему: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси девам, Отроковице чистая, и всем о чистоте радящим; в Тя бо вселися Бог, очищаяй разумные создания Своя, да избывше всякия скверны, предлагаем Ти сицевая: Радуйся, молчания взыскующих Собеседнице; радуйся, Венче хранящих девство. Радуйся, Начало и Конец духовного совершения; радуйся, Хранилище Божественнаго откровения. Радуйся, Троическаго Совета Таиннице; радуйся, спасения человеков Виновнице. Радуйся, Вершино, гордым умам неприступная; радуйся, Убежище, смиренным сердцам доступное. Радуйся, Чистая, небесе чистейшая; радуйся, Херувимов и Серафимов Честнейшая. Радуйся, Обрадованная, яко прияла еси от Архангела радование; радуйся, Утешенная, яко руце Твои осязате воскресшаго Христа. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 11
Пение тщащеся разумное Спасу приносити, всегда неключими, Владычице, остаемся раби Твои; кто бо может достойно воспети Бога, Егоже имя яко миро излиянное; сего ради вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 11
Свет велий возсияв во тьме седящим, посети нас, о Дево, Восток свыше, Сын и Бог Твой; Тя соделав свещею на свещнице, светоносным чадом церковным наказует приносити Ти сицевая: Радуйся, Заре, умнаго Солнца; радуйся, Вместилище Божественного Огня. Радуйся, Свете, яко одеяние святых соткала еси; радуйся, Свеще, яко тьму бесовскую отгнала еси. Радуйся, косных умов Просвещение; радуйся, грешных сердец Озарение. Радуйся, Деснице, из моря суетствий изводящая; радуйся, Луче, путеводяй к Царствию спасающихся. Радуйся, Молние, нераскаянных поражающая; радуйся. Громе, губителей устрашающий. Радуйся, лукавыя совести Просветление; радуйся, Умилостивление Божия Суда. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 12
Благодать дати восхотев, Завета Ветхаго Податель Завет Новый нам дарова; мы же благодать приимше, не делы закона, но единою верою спасение улучивше, восписуем вси: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твое рождество, якоже древле Израиль в кимвалех сеновную скинию воспеваше, тако мы ныне Тя, Скинию истинну, добродетельми прославляем, да слышиши всех сицевая: Радуйся, Песне воспеваемая горе; радуйся, Псалме, слышимый низу. Радуйся, Единому Богу достойно послужившая; радуйся, Божественней Троице смирением угодившая. Радуйся, веки Носящаго носившая в Себе; радуйся, Престоле Содержащаго вселенную в руце. Радуйся, Тайно неизреченная веков и времен; радуйся, Упование твердое народов и племен. Радуйся, сердечное Радование иереев благоговейных; радуйся, быстрое Слышание молитв церковных и келейных. Радуйся, Премудрости Доме богозданный; радуйся, Милости Сосуде, Богом избранный. Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая.
Кондак 13 О Всецарице Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, нынешнее наше приявши песнопение, от всякой смертныя болезни исцели ны и будущаго избави осуждения вопиющих: Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Всецарица”
Молитва первая
О Всеблагая, досточудная Богородице, Пантанасса, Всецарице! Несмь достоин да внидеши под кров мой! Но яко милостиваго Бога любоблагоутробная Мати, рцы слово, да исцелится душа моя и укрепится немощствующее тело мое. Имаши бо державу непобедимую и не изнеможет у Тебе всяк глагол, о Всецарице! Ты за мя упроси. Ты за мя умоли. Да прославляю преславное имя Твое всегда, ныне и в безконечныя веки. Аминь.
Молитва вторая
О Пречистая Богомати, Всецарице! Услыши многоболезненное воздыхание наше пред чудотворною иконою Твоею, из удела Афонскаго в Россию принесенною, призри на чад Твоих, неисцельными недуги страждущих, ко святому образу Твоему с верою припадающих! Якоже птица крилома покрывает птенцы своя, тако и Ты ныне, присно жива сущи, покрый нас многоцелебным Твоим омофором. Терпением и Ослабою явися. Тамо, идеже надежда исчезает, несумненною Надеждою буди. Тамо, идеже лютые скорби превознемогают, тамо, идеже мрак отчаяния в души вселися, да возсияет неизреченный свет Божества! Малодушных утеши, немощныя укрепи, ожесточенным сердцам умягчение и просвещение даруй. Исцели болящия люди Твоя, о Всемилостивая Царице! Ум и руки врачующих нас благослови, да послужат орудием Всемощнаго Врача Христа Спаса нашего. Яко живей Ти, сущей с нами, молимся пред иконою Твоею, о Владычице! Простри руце Твои, исполненныя исцеления и врачбы, Радосте скорбящих, в печалех Утешение, да чудотворную помощь скоро получив, прославляем Живоначальную Нераздельную Троицу, Отца, Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь. Тропарь, глас 4 Образом радостотворным честныя Всецарицы, желанием теплым взыскающих благодати Твоея, спаси, Владычице; избави от обстояний к Тебе прибегающих, от всякия напасти огради стадо Твое, к заступлению Твоему взывающее присно.
Использованы материалы официального сайта Владычнего женского монастыря города Серпухова - www.inokini.ru
Святой мученик Вонифатий
Святой мученик Вонифатий был рабом богатой молодой римлянки Аглаиды и состоял с ней в беззаконном сожительстве. Но оба они чувствовали угрызения совести и хотели как-то омыть свой грех. И Господь пожалел их и дал им возможность очистить грехи своей кровью и за кончить грешную жизнь покаянием. Аглаида узнала, что если с благоговением хранить в доме мощи святых мучеников, то их молитвами легче получить спасение, ибо под их благодатным воздейст-вием умаляются грехи и воцаряются добродетели. Она снарядила Вонифатия на Восток, где в то время шло жестокое гонение на христиан, и просила привезти мощи какого-либо мученика, чтобы он стал их руководителем и покровителем. Вонифатий на прощание, смеясь, спросил: «А что, госпожа, если я не найду мощей, а сам пострадаю за Христа, примешь ли ты мое тело с честью?» Аглаида отнеслась серьезно к его словам и укорила его в том, что он, отправляясь на святое дело, позволяет себе вольности. Вонифатий задумался над ее словами, и все время пути был сосредоточенным.
Приехав в Киликию, в город Таре, Вонифатий оставил в гостинице своих спутников и пошел на городскую площадь, где мучили христиан. Потрясенный зрелищем страшных пыток, видя просветленные благодатью Господней лица святых мучеников, Вонифатий, по влечению своего сострадательного сердца, бросился к ним, целовал им ноги и просил святых молитв, чтобы и ему удостоиться пострадать с ними. Тогда судья спросил Вонифатия, кто он. Вонифатий ответил: «Я христианин», — а затем отказался принести жертву идолам. Его тут же предали на мучения: били так, что мясо отпадало от костей, вонзали иглы под ногти, наконец, влили в горло расплавленное олово, но силой Господней он остался невредим.
Окружавшие судилище люди пришли в возмущение, они стали бросать в судью камни, а затем устремились к языческому капищу, чтобы низвергнуть идолов. На следующее утро, когда волнения несколько затихли, судья распорядился бросить святого мученика в котел с кипящей смолой, но и это не причинило страдальцу никакого вреда: его оросил сошедший с небес Ангел, а смола вылилась из котла, вспыхнула и обожгла самих мучителей. Тогда святой Вонифатий был приговорен к усечению мечом. Из ран истекли кровь и молоко; видя такое чудо, около 550 человек уверовали во Христа.
Между тем, спутники святого Вонифатия, напрасно прождав его два дня в гостинице, стали его разыскивать, предполагая, что он предался легкомысленному времяпровождению. Сначала поиски были безуспеш-ны, но, наконец, они встретили человека, бывшего очевидцем мученической смерти святого. Этот свидетель и привел их туда, где еще лежало обезглавленное тело. Спутники святого Вонифатия со слезами просили у него прощения за неподобные мысли о нем и, выкупив за большие деньги останки мученика, привезли их в Рим.
Накануне их прибытия Аглаиде во сне явился Ангел и велел ей приготовиться принять бывшего раба ее, а теперь господина и покровителя, сослужителя Ангелов. Аглаида призвала клириков, с великим почетом приняла честные мощи, а затем построила на месте его погребения храм во имя святого мученика и положила там мощи, прославившиеся множеством чудес. Раздав нищим все свое имение, она удалилась в монастырь, где провела в покаянии восемнадцать лет и при жизни стяжала чудесный дар изгонять нечистых духов. Похоронили святую близ могилы мученика Вонифатия.
Память его празднуется 19 декабря / 1января (нового стиля)
Канон святому мученику Вонифатию
Песнь 1
Ирмос: Тристаты крепкия,/ Рождейся от Девы,/ безстрастия во глубине души тричастное по топи, молюся,/ да Тебе, яко в тимпане,/во умерщвление телесе/ победное воспою пение.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Усердным помыслом подвигом ревнивав доблих страдальцев,/ пострадал еси крепко и змия умертвил еси страдании твоими живоносными,/ страдальче Вонифатие, святых Ангелов собеседниче.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Видев на земли вражию лесть, излиянну люте, доблий страдальче,/ душу распалив желанием Божественнейшим,/ вшел еси, в тризнище небоязненным, преблаженне, мудрованием. Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Мудростию Божественною просвещаемый, блаженне,/ немудрыя враги объюродил еси, Христа возвещая,/ дебельством плоти уподобльщася,/ имже явитися восхоте, Вонифатие, мучениче многострадальне.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Гору Божию, юже провиде Даниил,/ скинию мысленную, Марию Чистую, славы священие,/ трапезу, Божественный хлеб вмещшую,/ вей вернии, единомудренно воспоим.
Песнь 3
Ирмос: Яко неплоды роди от язык Церковь,/ и многое в чадех изнеможе сонмище,/ чудному Богу нашему возопиим:/ Свят, еси Господи,
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.
Якоже возжелел еси, славне, свободу Вышнюю,/ от ига работы избавляешися,/ страстен честным поревновав, славне,/ иже за милосердие раба бывшаго.
Святый мучениче Вонифатие. моли Бога о нас.
Плотских вышший явлься мудрований изменением Божественным,/ внезапу всяк прилег лютых претерпел еси, радуйся,/ мучениче Вонифатие.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас.
Тебе самого, отверглся еси,/ и к подвигом и борением врага изшел еси,/ Креста оружием укрепився, и, победитель быв,/ прославился еси, мучениче Вонифатие.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Себе Самого истощи,/ Отеческих не истощив во чреве Твоем недр, пресущный Бог/ и Твой Сын бысть, Всенепорочная,/ спасая человечество.
Кондак, глас 4
Подобен: Вознесыйся:
Изыде к приятию страстотерпческих мощей и страждущих законно веры ради зря,/ показал еси мужески крепость свою,/ устремився на страсти исповеданием во Христа,/ Иже прием почесть победы твоего страдания,/ Вонифатие, присно моли за ны.
Седален, глас 4
Подобен: Вознесыйся:
К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен,/ пострадав за Христа крепчайше, всехвальне,/ бремя же, блаженно, отдался еси верою/ пославшей тя, Вонифатие блаженне./ Но прилежно моли прияти всем согрешений совершенное прощение.
Слава, и ныне. Богородичен:
Грехолюбив сый, молю Тя, безгрешнаго Бога рождшую,/ вземлющаго грехи мира, Пречистая,/ многогрешную душу мою ущедрити/ и грехи моя многая очистити:/ грешным бо Ты еси очищение, и спасение верным, и заступление.
Крестобогородичен:
Из Безначальнаго Отца рожденнаго,/ напоследок Тя плотию Рождшая, на Кресте висяща зрящи, Христе / увы Мне, Любезнейший Иисусе, вопияше:/ како славимый яко Бог от Ангел,/ от беззаконных ныне человек Сыне, хотя распинаешися? Пою, Тя, Долготерпеливе.
Песнь 4
Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа/ на Кресте Твоем стал еси,/ и растаяшася языцы:/ Ты бо еси, Человеколюбче,/ крепость моя и хваление.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Ублажая страждущих терпение,/ подобием, мучениче, честных страданий/сим уподобился еси, богомудре пребогате.
Святы и мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Идый верою к мучеников Божественному сословию, блаженне,/ тебе самаго желающе бремя досточудное, богомудре, отдал еси. Святый мучениче, Вонифатие, моли Бога о нас. Очищен, якоже злато, мучениче, язв горнилом,/ чистейший явился еси,/ нося Зиждителя страстей изображение.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Девство по Рождестве запечатанно познавающи, Отроковице,/ неска-занно рожденнаго Слова из боку Твоею верно величала еси.
Песнь 5
Ирмос: Просвещение Твое, Господи, низиосли нам, и от мглы прегрешений разреши ны, Блаже,/ Твой мир даруяй.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Яко светозарная возшел еси звезда от запад,/ и зашел еси, мучениче, страданьми, терпеливно,/ абие к западном возсиял еси, озаряя концы. Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Мученически подвизался еси,/ ногтей терзания, острыми, мучениче, тростьми сбодаемь,/ и лукаваго жала верно притупляя благодатию. Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Вражия изнемогоша, богомудре, на тя коварствия,/ ибо к Богу воззрением неуклонным/ плотския раны, якоже/ безплотен, терпел еси. Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Скверны всякий омый, Дево, душу мою, вопию Ти,/ и спаси мя, Чистая,/ Яже истиннаго Бога Спаса на земли воплощшая.
Песнь 6
Ирмос: Возопи, прообразуя погребение тридневное,/ пророк Иона, в ките моляся:/ от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Биемый ранами плотскими уязвил еси безбожныя./неисцельно недугующия неведением,/ и болящим явился еси врач, страдальче Вонифатие.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Возвышаемь к Богу, блаженне, прилогом подвигов,/ враги невидимыя разразил еси/ и низриновенным помощник, страстотерпче, был еси. Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Влачимь по земли, якоже камень многоценен, страдальче,/прелести низложил еси утверждение,/ верных же сердца наипаче верою утвердил еси. Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Купина Тя проображаше, Всенепорочная, первое,/горящи и никакоже опаляема, Пречистая,/ибо, якоже она, не опалилася еси, Бога воплощши.
Кондак, глас 4
Подобен: Явился еси:
Священие непорочное самовольно Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися хотящему,/ святе венценосче, премудре Вонифатие.
Песнь 7
Ирмос: Авраамстин иногда в Вавилоне отроцы/ пещный пламень попраша,/ песньми взывающе:/ отцев наших Боже благословен еси.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Колен не преклонив истуканным,/во искушение верглся еси величайшее, истинно, мучениче, в пещь,/в нейже орошаемый, благодарствовал еси Христу во веки.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Разорити крепость твоего исповедания тщася, /льстивомудренный во внутренняя твоя клокочущее олово немилостивно вливает,/ но яве посрамися.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Посечен быв усердно в честную твою главу, врага льстиваго многокозненную главу отсекл еси твоего мужества мечем,/мучениче Христов, богомудре.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Да гласы подо6ающими песнословлю Тя, Отроковице,/ страстей мя избави молитвами Твоими,/ бед же и скорбей и лукавых человек,/ озлобити мя ищущих.
Песнь 8
Ирмос: Избавителю всех, Всесильне,/ посреде пламене благочествовавшия,/ снизшед, оросил еси/ - и научил еси пети:/ вся дела, благословите, пойте Господа.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Полезно твое делая спасение Христос, Вонифатие, / взыскающа мощей добропобедных мучеников, тя укрепляет,/ еже верно взыскал еси сам быти.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Блаженней госпожи блаженно сокровище подался еси, 6лаженне,/имже обогатившися, пояше веселым сердцем:/вся дела, благословите, пойте Господа.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Со тщанием славная жена, воздвигши храм свя-щеннейший,/тя в нем положи, сущий Божественныя Троицы храм,/страстотерпче Христов Вонифатие.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Умертвився за любовь Зиждителя, умерщвляющаго страсти тлетворный,/ животворяй молитвою твоею ясно вопиющия:/ вся дела, благословите, пойте Господа.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: На Тя, Чистую, Пребожественный, низшед, якоже весть,/ воплотися и человеки обожи, песнопоющия, Дево:/ вся дела, благословите, пойте Господа.
Песнь 9
Ирмос: Ева убо недугом преслушания/ клятву вселила есть;/Ты же, Дево Богородице,/прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси./ Тем Тя вси величаем.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Видевши тя, бремя священное, моли Бога о нас, пиющи, Приснопомнимая:/раба послах тя, блаженне, господина истинна приемлю,/работы мя зол избавляюща твоими благоприятными мольбами. Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Яко крин, во удолиих мысленных процвел еси, мучеников, Вонифатие,/ якоже финике, возвысился еси,/ яко кедр, познался еси миродыханен,/ явился еси избранный, яко кипарис,/ благовонствуя души наша. Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Днесь память твоя нам возсия, страстотерпче,/ якоже солнце, сиянием Божественных дарований,/ просвещающи души поющих тя, страстей же мглу отгоняющи,/ мучениче богомудре всеблаженне.
Святый мучениче Вонифатие, моли Бога о нас. Яко солнце от запад, возсиял еси/и восточнаго града достигл еси,/идеже пострадав и смертию зашед, к жизни востекл еси/и Рим светлый достигл еси,/сего ограждая мольбами твоими. Пресвятая Богородице, спаси нас.
Богородичен: Светом мя озари Твоим,
Всенепорочная,/ во тьме содержимаго греховней, Богородице,/ и подаждь во дне ходити Божественных повелений, Богоневесто,/ яко да пою Тя, Всепетую.
Духовные наставления страдающему недугом пьянства
(Из писем игумена Никона Воробьева)
Если ты не будешь бороться с этим недугом, то попадешь под полную власть бесов. Они будут возбуждать тебя пить все больше и больше и через это расстраивать нервную систему. Ты сделаешься раздражительным, гневливым. Легкие сначала, ссоры будут все грубее, длительнее. Денег не будет хватать, сгонят со службы — надо будет продавать вещи, выпрашивать в долг унизительным образом, может быть, даже воровать. Гнев усилится до бесовской злобы, до желания убить.
Бесы, действовавшие втайне, станут являться в виде разбойников, диких зверей, змей и прочее. Потом могут явиться и в своем безобразном, гнусном виде. Если и тут ты не образумишься, то заставят тебя совершить какое-либо тяжкое преступление, на пример, поджог, убийство, а затем приведут в полное отчаяние и заставят покончить с собой. Если бы со смертью человек совсем исчез, так можно было бы порадоваться, что кончились мучения, но ведь нет уничтожения. Пьяница, самоубийца из малых и временных страданий перейдут окончательно и навеки во власть бесов в ужаснейшую муку, которой не будет конца.
Как люди духовные, борющиеся с грехом и побеждающие грехи, делаются посте пенно способными чувствовать сначала духовный мир, а затем видеть Ангелов, точно так же преданные грубым страстям, особенно пьянству и разврату, если не покаются, будут видеть бесов и сделаются их рабами.
Уже внешний вид человека духовного и раба дьявола говорит ясно, к чему ведет тот и другой путь. По плодам их узнаете их, — говорит Господь.
Дорогой, милый, добрый, умный С! Опомнись: куда ты идешь? Если тебе здесь, еще тяжело, то каково будет после смерти? Страсти в тысячи раз более сильные, чем на земле, будут, как огнем, палить тебя без какой-либо возможности утолить их. За потерянную жизнь, за совершенные преступления совесть, как червь неусыпающий? станет грызть твое сердце. А сознание, что сам себя лишил вечного блаженства в обществе святых людей и Ангелов, будет во веки терзать тебя.
А если не можешь бросить пить, хоть так сознай, что ты делаешь нехорошо, что губишь себя, обижаешь близких тебе, оскорбляешь Господа. Сознай это и припади к Господу хоть один раз в день и скажи Ему: «Господи, я погибаю, спаси меня, не до пусти до окончательной гибели. Господи, будь милостив ко мне, грешному». Если будешь так говорить ежедневно от всего сердца, то Господь простит тебе все грехи твои и спасет от погибели...
Ты стоишь на краю пропасти. Бесы легко могут столкнуть тебя в бездну. Если не можешь бросить пить, то пей дома, не оскорбляй К. Прежде, чем выпить, помолись хоть одну-две минуты, скажи: «Господи, я не могу сам удержаться от водки, сейчас буду пить, напьюсь, может быть, буду сквернословить и ругать жену. Господи, если можно, удержи меня или прости, что я опять напьюсь». Когда помолишься так, тогда пей, стараясь выпить поменьше. А когда протрезвишься, первым делом спросу не оскорбил ли ты... не ругался ли скверно и прочее, помирись с ней и помолись, проси прощения от Господа.
Когда тебя будет очень тянуть к выпивке — сделай три земных поклона и скажи: «Господи, опять моя испорченность тянет напиться. Я не могу, не имею сил удержаться. А если будет Твоя милость — дай мне силы воздержаться. А если я не достоин Твоей помощи в этом, то огради меня от бесов и большого вреда, если напьюсь».
Если со смирением будешь так просить Господа пред каждой выпивкой — Господь даст тебе силу воздержаться. А если будешь опять осуждать других, то будешь снова пре дан в руки бесов.